Próféciák a 2030-as évre - Bátorítás a sötét idők akadályainak elhárítására a Vaskutya évében

Próféciák a 2030-as évre
Gochen Tulku Sangngag Tendzin Rinpocse tollából:

A NAGY MEGSZABADULÁS AZ AKADÁLYOK VESZÉLYES ÖSVÉNYÉRŐL
Bátorítás a sötét idők akadályainak elhárítására a Vaskutya évében


Guru Padmakara

A Három Ékkő a menedék tévedhetetlen és legfőbb forrása. Padmakara (a Lótuszban született) az egyetlen védelmezője a Tannak és a lényeknek ebben a hanyatló korban. A nirmanakája (jelenéstest) tertönök (kincsfeltárók) akkor érkeznek, amikor eljön az ideje, hogy bármilyen szükséges módon megszelídítsék a lényeket. Jóságukra gondolva hitem és tiszteletem szárnyal. Leborulok azok előtt, akik összeállították azokat a jóslatokat, melyek a jacheni Dharma Tábor összes mélységes kinyilatkoztatott kincsének óceánjából kerültek összeállításra, és Kangsar Tenpai Wangchug előtt, aki világosan tanította nekünk, mit tegyünk és mit kerüljünk el. Bölcs dolog lenne, ha erőfeszítéseket tennénk az ő módszereik szerint, hogy kiszabadítsuk magunkat erről a szűk és veszélyes ösvényről.

Kangsar Tenpai Wangchug

A fentiekkel kapcsolatban a jacheni nagy Dharma Táborban összegyűjtötték Guru Rinpocse helytartóinak, a nagy kincsfeltáróknak a jóslatait, majd Kyabje Kangsar Tenpai Wangchug Rinpocse megvizsgálta és összehasonlította őket, és arra a következtetésre jutott, hogy a jóslatok szerint
2030-ban, a Vas Kutya Évben nagy háború fog kitörni a világban. Példaként említhető a megtestesült kincsfeltáró Jigme Nuden Dorje jóslata, amely így szól: „Duruka 18 hadserege 108 féle különböző fegyvert és páncélzatot fog hordozni. Az ételük, a nyelvük és a ruházatuk más lesz, mint a miénk. Mindannyian szélsőségesek és elégedetlenek lesznek.”

Jacheni nagy Dharma Tábor

Kyabje Jadral Sangay Dorje szintén kijelentette „A megvilágosodott elmék sürgetése a szerencsétlen korszak viszálykodásának elhárítására” című jókívánság imájában: „A fény erői pislákolnak. A sötétség erői, a démonsereg feltüzeli a nagy és hatalmas embereket, és ők atomfegyverekkel felfegyverkezve konfliktusba szállnak. Ezek az egész Földet fel fogják dúlni. A gonosz és tévelygő szándékok fegyvere elszabadítja a hurrikánt. Hamarosan, egy szempillantás alatt a Földdel egyenlővé teszik a világot és benne mindent és mindenkit.“

Bár ezek a rossz előjelű ördögi eszközök könnyen láthatóak, hallhatóak és lehet róluk gondolkodni, a tudatlan emberek, a zavartság és kétség hálójába ragadva, makacsak és továbbra sem hajlandók megérteni ezt az állítást, miszerint „Ezen és sok más (ilyen) kijelentés alapján nincs biztosíték arra, hogy a jövőben ne fordulna elő nukleáris fegyvereket bevető súlyos háború a világban.” Ezenkívül sok szakértő is készített kockázatelemzést és szintén aggódnak ilyen lehetőségek miatt. Egy ilyen háború mindenképp kárt okozna minden országnak – Keleten és Nyugaton egyaránt –, valamint kormányaiknak, hagyományaiknak, népeiknek, és semmilyen hasznot nem hozna.

Az ilyen szerencsétlenségek elkerülése érdekében a jóslatok sok módszert említenek elhárításukra, az okok és feltételek kölcsönös függésének szakaszait illetően. Terton Jigme Nuden Dorje a Jóslatok Gyűjteményében írja: „...ezért a jövőben tegyétek meg ezt az elhárítás érdekében. Mint ahogyan gátat építenétek a víz emelkedése előtt, mert miután megtörtént, hogyan fordíthatnátok vissza?”. Továbbá: „Helyezzetek Orgyen (Guru Rinpocse) szobrokat a legmagasabb hegyek csúcsaira, függesszetek színes Gyémánt Mester imaszászlókat a négy égtájnak megfelelően, és recitáljátok a jószerencse és jókívánság imákat. Olvassátok hangosan a Gyémánt Mester (Om Ah Hung Benza Guru Pema Sziddhi Hung) mantrát éjjel-nappal, valamint a hosszabb és rövidebb „Kívánságok azonnali beteljesülése” című imát, és véssetek Gyémánt Mester mantrákat kövekre és sziklafalakra. Ezek ennek a mélységes termának a speciális módszerei az elhárításra.”

Kőbe vésett Guru Rinpocse mantra


Továbbá: „Legjobb tudásod szerint helyezz el vagy építs sztúpákat minden vidéken, és minden völgy aljára, és ezekbe helyezd el Guru Rinpocsét, aki a négy elem zavarát elhárítja. Szenteld fel őket, és kérd az istenségeket, hogy maradjanak bennük. A sztúpákat készítsd nagyra vagy kicsire, a forrásaidnak megfelelően.”

A Kagyama jóslatokban a következő áll: „Az öt elemet megtestesítő öt álló istennő belsejébe helyezzétek be az egyes elemek csakráit, magszótagjait, értékes anyagokat, gyógyszereket, gabonákat és színes selymeket. Temessétek el őket gondosan kiválasztott hegyek csúcsaira, jószerencse imák, kívánságok és felszentelés kíséretében, így az elemek megnyugszanak, és megmaradnak természetes állapotukban. Így a jólét és jóság tulajdonságai növekedni fognak minden országban.” Ezenkívül a dharma törvényeivel összhangban lévő szabályok betartásával minden olyan helyen virágzik majd a boldogság, ahol ezeket a gyakorlatba ültetik.

Továbbá: „Még ha az ötféle duruka elhárításának egyéb eszközeit nem is tudjátok megvalósítani, mindenekelőtt az összes fontos és gazdag embernek, valamint a többi hívőnek össze kellene gyűlnie egy kedvező helyen, és egy autentikus sztúpát kellene építeniük, amelybe öt színű fonalból készült hálóba kötött összegyűjtött fegyvereket kellene elhelyezni, lefelé fordítva, hogy ez minden démont, szellemet és idegen erőt leigázzon. Kérjetek meg egy áldott jógit a felszentelésre, tegyetek felajánlásokat és fogalmazzatok meg kívánságokat, így a fegyveres erőkből fakadó szerencsétlenségek csökkenni fognak, a harcok és viszályok nem fognak előfordulni azon a területen, és a külső hadseregek vissza lesznek szorítva. Vagy gyűjtsetek össze sok gyógyszert, és végezzétek el az amrita-gyógyszer készítésének gyakorlatát. Ezután helyezzétek el a gyógyszerhalmokat egy sztúpába, amely legyen felszentelve. Így az ártalmas betegségek is lenyugszanak. Vagy gyűjts össze sokféle gabonát, helyezd őket egy sztúpába, és tedd azt, amit fent említettünk, így megmenekülsz az éhínségtől.”

A nagy kincsfeltáró Dudjom Lingpa mélységes kincseiben ez áll: „A győzedelmes Namgyal Sztúpa az ellenséges hadseregek felett különféle kedvező kölcsönös függőségeket hoz létre, amelyek minden országra kiterjednek, és a romlott szándékú márák (ármányok) nem tudják visszafordítani. Ha minden egyes országban tudtok építeni egyet, akkor 100 évre elháríthatjátok a márák (gonosz erők) téves (eretnek) tanításait.”

Dudjom Lingpa

Rigdzin Orgyen Sherab tertön jóslataiban pedig azt mondja: „A márák felett győzedelmes Oddiyana templom (azaz Zangdog Palri) felállítása, a karmikus ok-okozaton alapuló elfogadás és elutasítás tanításai iránti tisztelet, az ősi tradíciók fenntartása, füstfelajánlás bemutatása, kívánságok beteljesüléséért végzett felajánlások, imazászlók készítése és kifüggesztése mind alapvető módszerek a káros erők elhárítására.”

Imazászlók Taron

Számos ilyen jóslat létezik. Kangsar Tenpai Wangchug Rinpocse azt is tanította, hogy ezek az elhárító módszerek három fő csoportba sorolhatók, amelyek röviden a következők:

  • Guru Rinpoche szobrok és sztúpák építése a márák minden irányból történő megszelídítésére
  • A teljes Sampa Lhundrubma (Kívánságok spontán beteljesülése) vagy annak tömörített változata – a Dag pa'i zhing mchog ma – és a Gyémánt Mester mantra recitálása, valamint imazászlók kihelyezése, a négy égtájnak megfelelően, melyeken ezek az imaszövegeket szerepelnek és kívánságimák és jószerencse imaszövegek olvasása felettük.
  • A dicsőséges Vadzsrakilaja megvilágosodott tevékenysége gyakorlatának, azaz a leigázás, elégetés és kiűzés végzése.

Vadzsrakilaja istenség ábrázolása

Ami Guru Rinpocse szobrait illeti, ha lehetséges, Nangsid Zilnon (azaz a Minden Megnyilvánu
lást és Létezőt Ragyogásával Leigázó Guru) ábrázolásai legyenek, bármilyen méretben és minőségben, az egyén lehetőségeinek, tartózkodási helyének és idejének megfelelően. Legyenek feltöltve megfelelően mantrákkal, továbbá legyenek felszentelve, majd vigyétek el a fent leírt helyszínekre.

Ami a sztúpákat illeti, olyan kulcsfontosságú helyeken kell elhelyezni őket, mint a 24 szent hely, a nyolc temető, a Tadul Yangdul (a Songtsen Gampo uralkodása alatt épített négy kulcsfontosságú kolostor), valamint a világ északi, déli, keleti és nyugati részén található havas hegyekben és hegycsúcsokon, folyók mentén, óceánoknál, régiók találkozásánál, a folyók kereszteződéseinél és olyan helyeken, ahol sok ember gyűlik össze. A sztúpák mérete a nagyok esetében több emelet magas legyen, a közepeseknél egy emelettől egy ember magasságáig terjedő, a kisebbeknél emberi alkar hosszúságú, a nagyon kicsiknél pedig létezik tanítás arra, hogyan készítsünk ujjnyi nagyságú sztúpákat. A sza-cákat szintén valóságos sztúpáknak nevezik a 108 sztúpa készítésének rituáléjában, valamint az összes szútrában és tantrában. Ezek könnyen elkészíthetőek és nagyon hatékonyak.

Tehát végezzük el a mantrákkal való feltöltés és a felszentelés minden lépését, amit korábban említettünk a Namgyal sztúpánál a márák megszelídítésére. Tiszta bódhicitta motivációval helyezd el őket a magas havas hegyekbe, hegycsúcsokra, erdők közepére, vagy ha a tavak és óceánok mélyére vagy a föld alá temeted őket, egyértelmű, hogy kisebb az esélye, hogy ellenségek megzavarják.

Hasonlóképpen, az ilyen nehéz idők elkerülésének módszere, amelyet mindenekelőtt dicsérnek, a Gyémánt Mester mantra milliárdszoros ismétlése, annak csoportos gyakorlása, mások ösztönzése a napi szintű recitálásra, valamint a „Kívánságok azonnali beteljesülése” vagy annak tömörített formájának – Dag pa'i zhing mchog ma – mondása, öt színű imazászlók nyomtatása és kifüggesztése, vízzel vagy tűzzel (villanyárammal) működő mantra kerekek készítése, valamint széles körben mantrák és imák felvételeinek lejátszása hangosan. 

Azt mondják, hogy minden lehetséges területen és módon erőfeszítéseket kell tennünk. Kyabje Jadral Sangay Dorje azt is kijelentette (az előbb említett kívánság-imájának kolofonjában): „Mivel a jelek napról napra erősödnek egy olyan veszélyt illetően, amely korábban soha nem fordult elő, de gyorsan bekövetkezhet, azaz a nukleáris fegyverek használatára vonatkozóan, amelyeknek megvan a hatalmuk, hogy azonnal elpusztítsák a Győzedelmesek összes tanítását, a lények életerejét és környezetünk és az élőlények minden jóságát ezen a világon. Ez egy olyan fajta erőszakos háború, amely megölheti az egész emberiséget – ezért, mivel elviselhetetlen szomorúság és erős félelem sarkall cselekvésre, mint ahogy egy gyermek hívja az anyját vagy Orgyen Pema (Guru Rinpocse) védelmét kéri a kritikus helyzetekben, ezekben az időkben mindenkinek el kell mondania ezt az imát, hogy sürgessük az Ékkövek óceánjának megvilágosodott elméit, akik a menedékünk tárgyai. Nekik kell ezt zászlókra is írni, és kiakasztani a hegycsúcsokra, hidakra, stb. Hiszem, hogy ez szükséges és hatalmas áldásokkal jár. Tehát mindenkinek, aki hisz bennem, ezt kell szem előtt tartania.”

A tömegek számára az itt leírtakat érdemes alkalmazni, mivel könnyen megvalósíthatóak, ezért arra kérlek benneteket, hogy tegyetek erőfeszítéseket ennek érdekében. Ezen kívül hiteles drupcseneket és csoportos gyakorlatokat kell végezni a dicsőséges Vadzsrakilaja alapján, és meg kell valósítani a dicsőséges Vadzsrakilaja leigázás, elégetés és kiűzés megvilágosodott tevékenységeit.

Folytatva a korábban idézett állítást a Nuden Dorje Próféciák Gyűjteményéből, az így szól: „Konkrétan, végezzétek el ennek a mélységes termának az elhárító rituáléját, ajánljatok fel tormát és cogot a holdhónap 10. napján, recitáljátok a Buddha előző életeiről szóló történeteket, végezzetek füst felajánlást a helyi szellemeknek, készítsetek felajánlásokat senkarnál[1], és ássatok el kincs-vázákat. Végezzetek tisztításokat hegyeken és tavakon, adjatok ajándékokat a kívánságaitok teljesüléséért, és énekeljétek az istenségek dicséretét. A felsorolt módszerek közül kiemelkedően fontos, hogy a szangha tagok összessége, amelyet minden hagyomány kolostorainak szent lényei vezetnek, függetlenül a hagyománytól, vállalja a feladatot az alábbi szertartások végrehajtására:

  • Az isteneknek és szellemeknek szóló parancsok kihirdetéséhez kapcsolódó felajánlási és szang szertartások lebonyolítása.
  • Hegyek és a megvilágosodott test, beszéd és elme szent támaszainak megtisztítása.
  • Kincs-vázák elásása a környezet és az élőlények romlásának revitalizálására.

 Ezért kérlek Titeket, hogy tartsátok mindezt szem előtt, és bátorítsátok továbbá mindazokat, akik hisznek a dharmában, hogy gyakorolják az erényes cselekedetek végrehajtását és a nem erényes cselekedetek elkerülését, különösen pedig a halak és más állatok életmentő szertartásainak elvégzését, képességeiknek megfelelően tegyenek erőfeszítéseket az erőszakmentes és békés magatartás útján, és csatlakozzanak ezekhez a gyakorlatokhoz jó motivációval és jószerencse kívánságokkal.”

Az ilyen katasztrófák elhárításának módszereinek alkalmazási ideje a korábban idézett Nuden Dordzse Kincs-szövegében szerepel, ahol ez áll: „A Vas Kutya év (2030) akadályai elháríthatók a Hím Fa Sárkány évétől (2024) kezdődően. Mivel ez a módszer az ellenségek elpusztítója, kétségtelen, hogy azok el lesznek hárítva.”

Ezen kívül Thragtung Dudjom Lingpa jóslatában azt állítja: „A barbárok tanításai a Kutya évében fognak terjedni. Alkalmazzátok ellenszerként az elhárító rituálékat a Sárkány évében. Nemcsak a dharma központoknak, hanem mindenkinek el kell ezt végeznie!”

Ahogy itt le van írva, úgy érzem, hogy nemcsak egy-két dharma központnak, falunak vagy embernek nem szabad a gondatlanságba esnie, hanem mindenkinek végre kell hajtania ezeket a módszereket most, mielőtt a jóslatokban említett időszak lejár. Ezért kérem, hogy szívleljék meg őszintén ezt a kérést.

 

***

 

Ezt a különleges cselekvésre való felhívást Szaka Dava 29. napján, a 17. hatvanas ciklus Víz Tigris évében írta a Gochen Gyalwai Tulku név viselője, Namchag Sangngag Tenzin, aki elnyerte azt az áldást, hogy Orgyen Drime Lingpa hatodik inkarnációjának nevezték el.

Lama Pema Chophel szerkesztette 2022. augusztusában angol olvasóknak.



[1]  A senkar, más néven tenkar, hegyek tetején elhelyezett kis épület, amelyben a helyi istenek maszkszerű ábrázolása látható.