|
Szkíta-hun vitézek pihenője - Belső-Ázsia |
Őseink
tiszteletének lényegi része népünk eredetének ismerete. Itt elsősorban a szellemi
eredetről van szó, amely azonban nem választható el a nép lététől,
azoktól a hajdan élt emberektől, akik őseink voltak. A tibeti nép például
Csenrézit, az „Együttérzés Buddháját” tartja ősatyjának, aki egy majomban
öltött testet. A japán nép Amaratszutól, a napistennőtől eredezteti
magát, aki egy szarvasban öltött testet.
|
Amaterasu-Omikami - napistennő |
|
Amaterasu előbukkan az Ama-no-Iwato barlangból, ahova
egykoron elvonult
(Kunisada festménye)
|
Mi magyarok Nimródtól, az égi
vadásztól, és két fiától, Hunortól és Magortól eredeztetjük magunkat,
akiket egy csodálatos vad, a csodaszarvas vezetett. A csodaszarvas a Belső Ösvény
szerint a megvilágosultak küldötte. Sokféleképpen megmaradt a
magyarok eredetének története, és mindegyikben egyértelmű, hogy égi állat
volt a küldött.
|
Nimród az égi vadász - asszír-pecséthengernyomat |
|
Nimród a Föld első királya (Hellebrand Henriett alkotása) |
|
Csodaszarvas |
|
Csodaszarvas (László Gyula rajza) |
|
Aranyszarvas |
A nép eredete
gyakran kiegészül és összefonódik a nemzeti uralkodóház
eredetével. A tibeti hagyományban az első királyt, Nyatri Cenpot a Szaka
(Kőrösi Csoma szerint szkíta) Bölcs, Buddha családjából származtatják.
|
Tibet első királyának, Nyatri Tsenponak a szobra.
Yumbulagangban, Yarlung völgyben, Tibetben
|
A hun hagyományban az uralkodó ég és föld fia, a Noin Ulai királysír
tanúsága szerint az ég, mint egy ragadozó madár, a föld pedig, mint egy
szarvasünő jelenik meg. A magyar hagyományban, hasonlóan a hunhoz, az
Árpád házat egy turul és Enéh nászából származtatják. Az Enéh név
szarvasünőt jelent.
|
Sas és szarvas násza - szőnyegrészlet, hun királysír, Noin Ula |
|
Noin Ulai királysír feltárása |
|
Rakamazi
turul madár - hajfonat korong
|
|
Árpád vezér |
SAMBALA, GÉSZÁR, ATILLA ÉS CSABA: EURÁZSIA SZELLEMI KÖZPONTJA ÉS AZ ONNAN SZÁRMAZÓ SZENT HARCOS, A LOVAG HAGYOMÁNYA
A nép eredetének az ismeretéhez szervesen hozzátartozik annak a szellemi birodalomnak az ismerete is, amely velünk párhuzamosan, de más térben létezik, és ahonnan a nép időről időre segítséget, megmentőt kap. Ez a titkos helyen most is létező, megvilágosodott lények által lakott birodalom a tibeti hagyományban a Sambala királyság, amelynek egy jövőbeli uralkodója, a Rettenetes Kerék Tartó (tibetiül: Dragpo Korlo Csen) a megjövendölt megváltója az emberiségnek. Hasonló legendája van a kelet-tibeti Ling ország királyának, Geszárnak, akiről Tibet legnagyobb népi hőskölteménye szól. E hősköltemény szerint Geszár vissza fog térni serege élén Sambalából, hogy legyőzze a sötétség erőit. A mi magyar hagyományunkban is szerepel a sötétség erőit legyőző lovagkirály alakja. Ő Atilla, az Isten Ostora, aki eljött, hogy a romlás korában elhozza a tiszta szellemiség értékeit.
|
Sambala
a Meru heggyel és templommal a közepén |
|
Sambala egy másik ábrázolással |
|
Geszár Király mozaik – ismeretlen tibeti mester műve
|
Több nyugati kutató azt feltételezi napjainkban, hogy Sambala egyike lehetett azoknak a királyságoknak, amelyekről történelmi adataink is vannak. Ezek szerint Sambala királysága valószínűleg Belső-Ázsiában volt, és azonos az ősi Sang Sung birodalommal, amelyet sokan a fehér hunok országával azonosítanak. A tibetiek szerint Sang Sung magába foglalta Nyugat-Tibetet Ladakkal, és a ma is Ázsia legszentebb helyének számító Kailas heggyel, valamint Tadzsikisztánt, és a körülötte levő hatalmas belső ázsiai területeket, ahol több nép lakott, úgymint tibetiek, szakák (szkíták) és hunok. Mások szerint Sambala a megvilágosult szellem egy birodalma, amely ma is létezik, de csak az elme megtisztítása révén lehet megtapasztalni.
|
Kailash-hegy |
|
Ladakh |
|
Tadzsikisztán |
A székelyek hagyománya is szorosan kapcsolódik Sambala és Geszár hagyományához, azoknak szinte pontos mása: Csaba királyfi, Atilla legkisebbik fia a székely nép eljövendő megmentője, aki seregével a Hadak Útján fog eljönni csillagbirodalmából, ahol most is tartózkodik.
|
Csaba királyfi a Tejúton |
|
Csaba vezér szobra a Csaba vezér téren, Budapest
XVII. kerületében, Rákoscsabán
|
Ez az egyezés a Rettenetes Kerék Tartó, Sambala királya, Geszár, Ling királya, Atilla és Csaba királyfi személye, és titkos helyen ma is létező birodalmuk között nem véletlen. A kérdés ismeretéhez tudni kell azt, hogy mind a tibeti buddhisták, mind a tibeti bön (a buddhizmus előtti tibeti vallás) tudósai nagy fontosságot tulajdonítanak egy több országra és népre kiterjedő közös eurázsiai hagyománynak, a megvilágosodás útján járó harcos hagyományának, amely Belső Ázsiában eredt, és főleg a hunok idején, a hun lovagok hatására, idővel kiterjedt messze délre, keletre és nyugatra.
Sambala, Geszár, Atilla és Csaba királyfi ennek az egész Eurázsiára kiterjedő lovagi hagyománynak a része, ami professzor Siegbert Hummel és sok más mai kutató szerint még Európa megalitikus műveltségeiben, valamint a későbbi görög és germán vallásos hagyományban is nyomot hagyott.
Ennek egyik legnyugatibb változata az Artúr legenda, mely az újabb kutatások szerint a Római Birodalmat szolgáló szkíta alán lovagokkal került a Brit Szigetekre. Tudni kell itt azt, hogy az ősi megvilágosodott harcos hagyománya a lovas népek idején, a szakák és a hunok alatt változott lovagi hagyománnyá anélkül, hogy lényegi tanításai megváltoztak volna.
|
Arthur király (Henry Gilbert illusztrációja)
Szkíta harcosok (hát-társak) |
Chögyam Trungpa és más kutatók, mint Idries Shah szerint a megvilágosodott harcos ősi hagyományának bölcsője Belső Ázsiában volt, onnan terjedt Eurázsia „félszigeteire” aminek régen nevezték Európát nyugaton, Indiát délen, valamint az akkor peremterületnek számított részekre, mint Kína vagy Perzsia. E szerzők szerint a megvilágosodott harcos hagyománya átterjedt az ősi amerikai műveltségekre is.